Lelaki yang Ditarik wanita ke neraka - AMILY HIJAB

Lelaki yang Ditarik wanita ke neraka

10 bulan yang lalu      Motivasi

Betapa hebatnya daya pikat dan tarikan wanita, bukan saja di dunia. Namun di akhirat pun demikian, maka kaum lelaki akan ditarik ke neraka. Lalu golongan apa saja yang ditarik wanita ke dalam neraka?

 

Ketika di Yaumil Jaza nanti, wanita yang ditetapkan oleh Allah SWT untuk masuk ke dalam neraka, mereka akan protes dan akan menarik empat golongan lelaki bersamanya ke dalam neraka. Na’udzubillah..

 

Tulisan ini bukan untuk merendahkan wanita, tetapi sebaliknya supaya kaum lelaki termotivasi untuk memainkan peranannya sesuai hak dan seksama, serta berwaspada akan tanggung jawab yang diemban selama di dunia.

 

 Golongan pertama adalah Ayah.

 

Apabila seseorang yang bergelar Ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberi segala keperluan agama seperti mengajar shalat, mengaji dan sebagainya, dia membiarkan anak anak perempuannya tidak menutup aurat. Seorang ayah tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja, maka ia akan ditarik oleh anaknya ke neraka.

 

Golongan kedua adalah Suami

 

Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak-tanduk istrinya, bergaul bebas di tempat kerja, berhias diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila saumi mendiamkan diri, walaupun dia seorang Alim (shalat tidak ditinggalkan, puasa tidak batal) maka ia akan ditarik oleh istrinya ke neraka.

 

Golongan ketiga adalah Kakak Lelaki

 

Apabila Ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga wanita jatuh pada kakak lelakinya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja sementara adik perempuannya dibiarkan melenceng dari ajaran islam, maka tunggulah tarikan adiknya ke neraka.

 

Golongan keempat adalah Anak Lelaki

 

Apabila seorang anak lelaki tidak menasehati Ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan dimintai pertanggung jawaban di akhirat kelak, nantikan tarikan Ibunya.

 

Betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia bahkan di akhirat, tarikannya begitu hebat, maka dari kaum lelaki yang bergelar Ayah, Suami, Kakak Lelaki, Anak lelaki lebih baiknya memainkan peranan yang sebenarnya.

 

Maka dari itu, mari kita sama-sama saling mengingatkan supaya ketika di akhirat nanti, tidak akan tarik-menarik antara perempuan dengan keluarganya.

 

Artikel Lengkap & Produsen Khimar Antem Terbaik

 

www.amilyhijab.com




Komentar Artikel "Lelaki yang Ditarik wanita ke neraka"